Gesprekstechniek

Training gespreksvoering

Spreken is zilver, vragen stellen is goud. Dat geldt ook bij de verkoopgesprekken die je voert en waarin je tal van vragen stelt. Wat voor soort vragen, hoe je ze stelt in elke fase van het gesprek, leer je in deze commerciële training van een hele dag. Je leert hoe je ervoor zorgt dat het gesprek zich natuurlijk ontwikkeld zodat de klant tot aankoop overgaat. Je leert de klant volle aandacht te geven. Heeft de klant een klacht? Hoe ga je daar dan het beste mee om? En misschien moet je een beetje onderhandelen. Hoe kom je dan tot een klantgerichte oplossing?

In deze zeer interactieve training leer je:

  • De verschillende fasen van het verkoopgesprek;
  • Hoe je opent;
  • Hoe je afsluit;
  • Welke vragen je stelt om de klant te lezen;
  • Hoe je het probleem van de klant boven tafel krijgt;
  • Non verbaal te schakelen;
  • Rapport en verbinding met de klant te maken;
  • Gesloten en open vragen te gebruiken in de verschillende fasen;
  • Om te gaan met tegenwerpingen;
  • Hoe je het samen eens wordt over de prijs;
  • Klanttevredenheid vergroten met het afhandelen van klachten.

Voor wie

Voor buitendienst medewerkers, verkopers, adviseurs of accountmanagers die relatief nieuw zijn in hun vak. Ook commerciële binnendienst medewerkers hebben veel profijt van deze training.

Onderwerpen

Tijdens deze training van één dag komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Gespreksvoering;
  • Soorten vragen;
  • Fasen van het gesprek;
  • De opening;
  • Vertrouwen verdienen;
  • Non verbale communicatie;
  • Eigenschappen en voordelen van het product;
  • Problemen boven tafel krijgen;
  • Eerst pijn doen;
  • De oplossing aanbieden;
  • De afsluiting;
  • De prijs;
  • Problemen oplossen;
  • Klachten afhandelen.

De onderwerpen geven je een indruk hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. Voorafgaand aan de training worden aan de hand van een individuele intakegesprekken de leerdoelen van de deelnemers in kaart gebracht.

Dagprogramma:

Ontvangst: 8.30 uur
Aanvang: 9.00 uur
Einde: 17.00 uur

Blok 1: De klant vertelt

Blok 2: Het probleem op tafel

Blok 3: Eerst pijn doen

Blok 4: Allebei winnen

Afsluiting 17.00

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Eindhoven, Utrecht en Breda.

Open inschrijving, per persoon,

  • Investering – Training (excl. btw) € 495,00
  • Deze prijs is inclusief alle trainingsmaterialen, online opvolging, maaltijd, dranken en hapjes (exclusief 21% BTW)

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

[contact-form-7 404 "Not Found"]