Beter Spreekuur

Wanneer is een gesprek geslaagd?

Artsen, accountants en advocaten voeren bijna iedere dag veel gesprekken. Hoe zo’n gesprek wordt beleefd door de cliënt is maatgevend voor het succes ervan.

Artsen gesprekken

Onderzoek in Amerika toont aan dat slechts 23% van de patiënten zijn volledige “klacht” kan uitspreken. En dat een patiënt gemiddeld na 12 seconden praten door de arts wordt geïnterrumpeerd. Er bestaan nu zelfs opleidingen voor patiënten over hoe ze het beste kunnen praten met hun arts, zodat ze gehoord worden.

Slecht luisteren heeft een enorm effect op de zorg, diagnose en beleving van het gesprek door de patiënt.

De druk op een arts om te presteren is enorm hoog. In de beperkte beschikbare tijd moet hij een diagnose kunnen stellen, administratieve gegevens invoeren en mogelijk behandelen.

Hoe kundig ook, als de klant het gesprek niet plezierig of met te weinig persoonlijke aandacht heeft ervaren, krijg je een ontevreden klant, met de mogelijkheid dat er een klacht wordt ingediend.

Accountants gesprekken

Ook accountants zijn professionales met een lange opleiding die vooral technisch en inhoudelijk van aard is. Aan communicatievaardigheden, gesprekstechniek en “soft skills” wordt weinig of geen aandacht besteed.

Wat kan je doen zodat je meer empathisch overkomt?
Hoe kan je beter afstemmen en hoe zorg je voor een optimale beleving door de cliënt?
Samengevat: Hoe krijgen we gesprekken die efficiënter en effectiever verlopen?

Dat leer je in de training “Beter Spreekuur”, die wordt gegeven aan groepen van minder dan acht professionals.
De inhoud van de training wordt samengesteld aan de hand van de behoeften van de verschillende deelnemers.
Deze training wordt dus “op maat” gemaakt.

Voor wie:

Artsen, accountants, advocaten en iedereen die veel gesprekken met klanten voert.

Resultaat:

Meer empathie, beter welbevinden door de klant, snellere gesprekken die effectief zijn.

Onderwerpen

Tijdens de training van één dag komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Rapport
  • Perspectief vanuit de klant
  • Trance- en inductietechnieken
  • Direct vertrouwen krijgen
  • Op één lijn komen
  • Uitkomsten uitlokken
  • Openen en afsluiten
  • Empathisch luisteren
  • Luisteren en afstemmen op oogbewegingen
  • De klant uithoren

Deze onderwerpen geven je een indruk hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. Voorafgaand aan de training worden aan de hand van een individuele intakegesprekken de leerdoelen van de deelnemers in kaart gebracht.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Eindhoven, Utrecht en Breda.

Open inschrijving, per persoon:

  • Investering – Training (excl. btw) € 495,-
  • Bij deze prijs is cursusmateriaal, lunch, en drankjes inbegrepen.
  • Duur:  1 dag

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je een certificaat als bewijs van deelname

[contact-form-7 404 "Not Found"]