Succesvol in acquisitie

Verkooptraining

Het acquireren van nieuwe klanten en het binnenhalen van nieuwe opdrachten bij bestaande klanten is voor veel verkopers een belangrijk onderdeel van hun werk. Daar zijn ze immers voor aangenomen en daar wordt je op afgerekend. Toch vinden veel verkopers het lastig om te bellen en afspraken te maken met nieuwe klanten. Hoe je plezier krijgt in bellen en afspraken maken en hoe je op een gestructureerde manier meer afspraken met nieuwe klanten kan maken, leer je in de training van 1 dag “succesvol in acquisitie”.

Succesvolle acquisitie betekent extra business en extra business betekent veelal extra inkomsten. In deze training leer je waar je nieuwe klanten kan vinden en hoe je makkelijk in contact komt. Je leert hoe je een telefoongesprek aanpakt en hoe het eerste gesprek bij de klant verloopt.

Een goede voorbereiding

Ken je doelgroep en weet waar ze mee bezig zijn. Kennis over de verschillende fasen van het eerste verkoopgesprek helpt je (nog) makkelijker afspraken te maken. De training helpt je, met zelfvertrouwen, doelgerichte acquisitiegesprekken te voeren en succesvol te zijn in acquisitie.

Resultaat van deze training:

  • Je hebt nieuwe vaardigheden in het telefonisch acquireren;
  • Je weet hoe je gestructureerd kan werken;
  • Je kent het verloop van het 1e verkoopgesprek;
  • Je hebt meer zelfvertrouwen;
  • Je komt sterker over;
  • Je weet hoe je interesse krijgt in je telefoongesprek;
  • Je hebt een eigen succesvol belscript;
  • Je weet hoe je uitkomsten uitlokt;
  • Je weet hoe je een gesprek kan sturen door vragen te stellen;
  • Je kan de prospect op potentie kwalificeren;
  • Je kan omgaan met bezwaren.

Het belangrijkste wat je krijgt, is dat je zelfvertrouwen is vergroot en dat je daardoor een interessante gesprekspartner bent voor nieuwe klanten.

Voor wie:

Deze training is voor iedereen die via de telefoon nieuwe klanten wil werven.

Onderwerpen

Tijdens deze training van één dag komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Fasen van het telefoongesprek;
  • De drie voorwaarden van een acquisitiegesprek;
  • Waar gaat het om;
  • Het vervolggesprek;
  • Gesprekstechnieken om de behoeften van de klant te ontdekken;
  • Belscript;
  • Aandacht krijgen en de klant triggeren;
  • Klant belangrijk maken;
  • Koopsignalen herkennen en verzilveren;
  • Overtuigend overkomen;
  • Volgen en leiden;
  • Koopmotieven;
  • Bezwaren pareren;
  • Scores bijhouden en beter worden;
  • Tips en tricks.

De onderwerpen geven je een indruk hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. Voorafgaand aan de training worden aan de hand van een individuele intakegesprekken de leerdoelen van de deelnemers in kaart gebracht.

Dagprogramma:

Ontvangst: 8.30 uur
Aanvang: 9.00 uur
Einde: 17.00 uur

Blok 1: Waarom

Blok 2: Hoe

Blok 3: Script maken
Bezwaren pareren

Blok 4: Oefenen

Afsluiting 17.00

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Eindhoven, Utrecht en Breda.

Open inschrijving, per persoon,

  • Investering – Training (excl. btw) € 495,00
  • Deze prijs is inclusief alle trainingsmaterialen, online opvolging, maaltijd, dranken en hapjes (exclusief 21% BTW)

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

[contact-form-7 404 "Not Found"]